25 Αυγ 2017



ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΙΣΗ ΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΝΟΖΕΜΙΑΣΗΣ (Nosema Ceranae )

Το πρώτο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε ένα μελίσσι με Nosema Ceranae, είναι να το βάλουμε, σε σκιά και να γυρίσουμε την είσοδο προς τον βορά.
Αυτό το κάνουμε γιατί η ζέστη ευνοεί την ανάπτυξη των σποριών.
Ακόμη και τον χειμώνα, μελίσσια με Nosema Ceranae που ήταν σε σκιά, άντεξαν πολύ περισσότερο, από μελίσσια που τα έβλεπε ο ήλιος.
Το φάρμακο-σκεύασμα που κατάφερα να σκεφτώ και να φτιάξω, βλέποντας τα μελίσσια μου, να χάνονται το ένα πίσω από το άλλο, ήταν το εξής.............1


Έφτιαξα σιρόπι 1-2 ( ένα λίτρο νερό με δυο κιλά ζάχαρη)
Φτιάχνοντας το σιρόπι έριξα μέσα 4-5 γαρίφαλα
Έριξα και χυμό λεμονιού ( μισό λεμονί)
3-4 πρέζες κανέλα σκόνη ( μπορείτε να βάλετε και ξύλο κανέλα αντί για σκόνη)
Οι 3-4 πρέζες κανέλα, είναι για ποσότητα σιροπιού 5 έως 8 κιλά.
Αφού τελειώσουμε με το σιρόπι, μέσα σ αυτό ρίχνουμε 7% φρέσκο χυμό λεμονιού (από λεμονιά) και για κάθε λίτρο σιροπιού μια κουταλιά της σούπας μηλόξυδο η ξύδι από σταφύλια.
Κατόπιν τροφοδοτούμε τα μελίσσια με αυτό.
Ανάλογα τον πληθυσμό του μελισσιού βάζουμε και ανάλογη ποσότητα.
Σε ένα μελίσσι 3-4 πλαισίων έβαζα 500 γραμμάρια σιρόπι.
Σε ένα 8αρι μελίσσι έδινα ένα λίτρο.
Προληπτικά μπορούμε να τροφοδοτήσουμε, όταν κόβουμε παραφυάδες, με 900 γραμμάρια στην κάθε μία .
Όταν κόβουμε με 500 γρμ και μετά άλλες δύο φορές από 200.
Αυτές τις προληπτικές τροφοδοσίες , τις εφαρμόζουμε προτού βγει η μάνα.
Ανάλογα το ποσό βαριά προσβεβλημένο είναι ένα μελίσσι μπορείς από την τρίτη τροφοδότηση να μυώσεις το ποσοστό του λεμονιού, δηλαδή από 7% να μυώσεις σε 5% έως και 3%.
Επειδή η Nosema Ceranae δημιουργεί στις μέλισσες την αίσθηση της πείνας τα μελίσσια θα πρέπει να μην μείνουν από τροφές.
Σοβαρό λάθος θα είναι να δώσετε στα μελίσσια σας βανίλια..
Σε ένα μελίσσι των 4 πλαισίων τροφοδοτούμε μέχρι να δούμε ένα πλαίσιο γεμάτο με ασφράγιστο μελί.
Πάμε να δούμε λίγο για ποιον λόγο έβαλα όλα αυτά τα λεμονόξυδα.

Το σιρόπι...
1 νερό 2 ζάχαρη... Γιατί θέλουμε να ταΐσουμε το μελίσσι..... Πεινάει.
Το λεμόνι...
Γιατί το λεμόνι αναγκάζει την μέλισσα να ενεργηθεί και να αποβάλει τα σπόρια που έχει μέσα στο έντερο της.........
Να καθαρίσει απ αυτά όσο γίνετε.
Το ξύδι από σταφύλι η μήλο..
Το ξύδι είναι το λεγόμενο οξικό οξύ.
Στην περίπτωση του μηλόξυδου είναι το πιο δυνατό αλλά και φυσικό όταν είναι φτιαγμένο από μας τουλάχιστον ( αυτό ξέρω εγώ ).
Το ξύδι λοιπόν είναι αυτό που κάνει όλη την δουλειά.
Αυτό σκοτώνει τα σπόρια της Nosema Ceranae.
Ταυτόχρονα και τον γόνο των μελισσών μόνο που σ αυτήν την περίπτωση οι μέλισσες τον πετάνε έξω απ την κυψέλη, αξίζει να σημειώσουμε ότι ταυτόχρονα, σκοτώνει και τον γόνο της βαρρόα.
Ταυτόχρονα κόβει και την γέννα της μάνας.
Οι μεγάλες ποσότητες ξυδιού μπορούν να κάνουν το μελίσσι να κόψει την μανά ακόμη και σε νορμάλ συνθήκες.
Στην δική μας συνταγή η μια κουταλιά ανά λίτρο μπαίνει για να σκοτώσει τα σπόρια ακόμη και μέσα στο έντερο της μέλισσας.
Γαρίφαλα.. ( μπαχαρικό)
Κι αυτό κάνει καλή δουλειά όπως το ξύδι.
Κανέλα..
Η κανέλα είναι θερμαντική για την μέλισσα. Βοηθάει την μέλισσα να κρατεί την θερμοκρασία της πιο καλά.
Στην εποχή της άνοιξης η του φθινοπώρου, μόλις το μελίσσι φανεί ότι έχει περάσει την αρρώστια, στην τροφοδοσία με σιρόπι μέχρι να γεμίσει το ένα πλαίσιο με μέλι πρόσθεσα 1% θρυψίνη, ή ένα ασπράδι αυγού χτυπημένο σε 5 λίτρα σιρόπι.
Αυτό για να βοηθήσω την μάνα στην γέννα της.
Επίσης έχω βρει τρόπο σε μελίσσι με Nosema Ceranae, που έχει κόψει την μάνα ( κάνει κι αυτό η Nosema Ceranae) να το βοηθήσω να βγάλει μάνα μόνο του.
Αυτό όμως είναι μια άλλη ιστορία και θα την πούμε άλλη φορά.
Τα παραπάνω είναι δικές μου πρακτικές.
Πάνω στην στενοχώρια μου κάποτε κατάφερα να σκεφτώ αυτά και να βοηθήσω τα μελίσσια μου.
Την συνταγή την έχω δώσει και σε άλλους συναδέλφους μελισσοκόμους και είχαν τα ιδία αποτελέσματα με μένα.
Αν την κάνετε σωστά θα έχετε τα ίδια αποτελέσματα.
Δεν είμαι επιστήμονας, δεν είμαι καθηγητής σε πανεπιστήμιο, δεν το παίζω δάσκαλος, γιατί πολύ απλά δεν είμαι.
Είμαι ένας απλός άνθρωπος, με αγάπη στην μέλισσα και προσπαθώ να βοηθήσω όσο μπορώ συναδέλφους, αλλά και τον εαυτό μου.
ΑΝ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΜΕΛΙΣΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΒΑΡΡΟΑ....
ΔΕΝ ΘΑ ΚΟΛΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ
ΑΝ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΜΕΛΙΣΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΡΩΣΤΙΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ


Tasos Wolfering

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου