27 Δεκ 2020



Παραγωγή Βασιλικού Πολτού.

 Αν θέλετε να ξεκινήσετε την παραγωγή βασιλικού πολτου, αλλά δεν γνωρίζετε πώς η διαδικασία είναι (απλή), αρκεί να υπάρχει οργάνωση και σύστημα. 


Τα τελευταία χρόνια αρκετοί μελισσοκόμοι έχουν στραφεί στην παραγωγή βασιλικού πολτού και άλλων προϊόντων μέλισσας όπως η γύρη και η πρόπολη.

 Αρκετοί είναι όμως αυτοί που στο άκουσμα και μόνο της λέξης “βασιλοτροφία” δεν τολμούν να προχωρήσουν περισσότερο.

 Ας δούμε

μερικές από τις προϋποθέσεις που χρειάζεται κάποιος για να ξεκινήσει, εξετάζοντας ποιές έχουν λογική βάση και ποιες είναι απλά μύθοι που αποθαρρύνουν τους αρχάριους μελισσοκόμους.

1. Πρέπει να έχεις πολλά μελίσσια; 

Η παραγωγή βασιλικού πολτού σίγουρα δεν μπορεί να γίνει με 2-3 μελίσσια. 

Όμως, από 10 και πάνω, μπορεί κάποιος εύκολα να παράγει μικρές ποσότητες κάθε χρόνο.

2. Χρειάζεται πολλές γνώσεις και εμπειρία;

Η παραγωγή βασιλικού πολτού δεν είναι δυσκολότερη από άλλους μελισσοκομικούς χειρισμούς όπως η παραγωγή παραφυάδων ή βασιλισσών. 

Απαιτείται φυσικά να υπάρχει εξοικείωση με τα μελίσσια και τουλάχιστον 3 - 4 χρόνια εμπειρίας στη μελισσοκομία. 

Μιλάμε πάντα για μικρές παραγωγές και λίγα μελίσσια.

3. Για να αξίζει οικονομικά, απαιτούνται πολλά μελίσσια και μεγάλη παραγωγή;

Εάν θέλει κάποιος θέλει να έχει οικονομικά οφέλη από την παραγωγή βασιλικού πολτού, θα πρέπει σίγουρα να παράγει πάνω από 2-3 κιλά το χρόνο. 

Αυτό σημαίνει απασχόληση για το συγκεκριμένο προϊόν τουλάχιστον για 3 ανοιξιάτικους μήνες (μαζί με την προετοιμασία), τουλάχιστον 40-50 μελίσσια, και καθημερινούς σχεδόν μελισσοκομικούς χειρισμούς. 

Δεν είναι τυχαία τόσο ακριβό προϊόν άλλωστε!

4. Η πώληση βασιλικού πολτού είναι δύσκολη;

Ίσως να φαίνεται εύκολη η πώληση βασιλικού πολτού, εάν οι ποσότητες είναι μικρές. 

Όλοι άλλωστε οι μελισσοκόμοι έχουν ερωτηθεί από φίλους & πελάτες: “βασιλικό πολτό έχεις;”. Αυτό όμως διαφέρει πολύ από το να πρέπει να διαθέσεις 2-3 κιλά, σε συσκευασίες 10 γραμμαρίων, που κοστίζουν σχετικά ακριβά και απευθύνονται σε λίγους και “ψαγμένους” καταναλωτές. 

Απαιτείται καλό μάρκετινγκ, δημόσιες σχέσεις, και σίγουρα πολλή και συνεχή ενημέρωση των εν δυνάμει καταναλωτών

Επιμέλεια σύνταξης: Γραμμένος Τομ Μελισσοκόμος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου