26 Αυγ 2020



Σκέψεις και προβληματισμοί!!

Βλέπω τελευταία στο διαδίκτυο να γίνονται αναρτήσεις για διάφορες μεθόδους εύκολες που εξασφαλίζουν, γρήγορες και άμεσες αποδόσεις και δεν ξέρω τι άλλο!!
Η μελισσοκομία έχει πλήθος μεθόδων και πολλές φορές εναλλακτικές, ώστε να εφαρμόζεται αυτή που ταιριάζει στην περιοχή που ασκούμε την μελισσοκομία, καθώς και παραλλαγές που μπορεί να επινοήσω γιατί διευκολύνουν εμένα προσωπικά ή ταιριάζουν με τον τόπο μου.


Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετώντας ακριβώς τον δικό μου τρόπο κάποιος με διαφορετικό κλίμα άλλες συνθήκες ή ακόμα και διαφορετικά μελίσσια ( αλλιώς εννοώ εγώ το εικοσάρι μελίσσι και αλλιώς κάποιος άλλος ) θα έχει τα ίδια αποτελέσματα!!
Τι θέλω να πω? Οι νέοι μελισσοκόμοι θα πρέπει να έχουν ανοιχτά μάτια μυαλά και διάθεση για δουλειά, το διάβασμα καθώς και τα σεμινάρια θα πρέπει να είναι προτεραιότητα μας, οι μελισσοκομικές ομάδες μπορεί να βοηθούν αρκετά αλλά δεν είναι το Α και το Ω στην μελισσοκομία!!
Κάποτε άκουσα την κουβέντα που μου είπε κάποιος, ότι έχω τόσα μελίσσια όσα ώστε να μπορώ να τα φροντίζω και να τα επιθεωρώ σωστά σαν να είχα ένα!!
Δεν ξέρω αν είναι εφικτό και οι συνθήκες της ζωής μας σπρώχνουν σε κάτι διαφορετικό από αυτό που σκεφτόμαστε!!
Ξέρω όμως ότι με την πάροδο του χρόνου, όταν έρθει η εμπειρία που έχει συμπληρωθεί με γνώση και πίεση μπορεί να διαφοροποιήσω τους ελέγχους μου και να κάνω κάτι διαφορετικό.
Δεν είναι λάθος για εμένα, είναι λάθος μου όμως να το προτείνω ανοιχτά σε φίλους που βρίσκονται στην αρχή τους και θα έχουν προβλήματα αφενός στην εφαρμογή τους και αφετέρου στην αποτελεσματικότητα!!
Πρέπει πάντα να λέμε το σωστό και μετά την διαφοροποίηση που εφαρμόζουμε εμείς, που έχουμε την εμπειρία την άνεση αλλά και τον τρόπο να το κάνουμε!!
Όταν ξεκίνησα την μελισσοκομία έβλεπα το κάθε μελίσσι σε έλεγχο μία ώρα και στο τέλος δεν ήξερα τι είδα, τώρα μπορεί να κάνω 2 λεπτά και να βλέπω περισσότερα πράγματα.
Μπορεί να βλέπω την πόρτα και να ξέρω σε μεγάλο ποσοστό αν είναι ορφανό, πόσο πληθυσμό έχει ή δεν ξέρω τι άλλο!!
Ποτέ όμως δεν είμαι 100% σίγουρος αν δεν το δω με τα μάτια μου μέσα!!
Άκουγα ότι αφού κουβαλάει γύρη έχει μάνα, ναι έχει μάνα σε ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό, αλλά δεν είναι σίγουρο ακόμα και αυτό!!
Οι παλαιοί που έχουν παραστάσεις, έχουν δουλέψει τα μελίσσια τους έχουν πειραματιστεί ξέρουν αν αυτό που θα πω είναι σωστό ή με πια διαφοροποίηση θα μπορέσουν να το εφαρμόσουν στην περιοχή τους, από τους νέους όμως θα πρέπει να φιλτράρεται περισσότερο κάθε πληροφορία, να ελέγχεται πρώτα και μετά να εφαρμόζεται, γιατί ενδεχομένως να τρέχουν και να μην φτάνουν!!
Από εμάς τους παλαιότερους θα πρέπει να υπάρχει σύνεση και να προσπαθούμε να λέμε το σωστό πρώτα και μετά αυτό που εμείς κάνουμε!!
Ελπίζω να μην σας κούρασα με τις σκέψεις μου, απλά έτυχε να διαβάσω κάτι αναρτήσεις και γιαυτό τον λόγο έκανα αυτές τις σκέψεις που αναρτώ!!
Διάβασμα δουλειά πειραματισμοί πάντα σε μικρό αριθμό μελισσιών, μάτια και μυαλά ανοιχτά καθώς και σεμινάρια και διαλέξεις με κάθε ευκαιρία, κρατώντας αυτά που βοηθάνε εμάς και ταιριάζουν με την περιοχή που ασκούμε την μελισσοκομία !!
Εύχομαι να πάνε όλα καλά για όλους!!
      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου